Aku & pagi

21:16

Apa yang selalu kau buat waktu bangun pagi. Maksudnya kebiasaan?

Bangun pagi, nampak siling. Dan setiap hari, aku harap siling yang aku pandang akan berubah jadi sebuah siling berwarna hitam yang ditaburi bintang-bintang.




Image result for star lights in ceiling bed roomBila buka mata, perkara pertama bersyukur sebab masih hidup. Angin yang menampar pipi, rasanya sangat nyawan. Tambah pula aku jenis tak tahan sejuk jadi kalau cuaca pagi panas pun, aku tetap akan rasa sejuk. Glad to be me!

Macam biasa, sidai kain, kemas rumah, sapu. Kaang-kadang mop sekali. Pagi ni, aku keluar depan rumah. menyapu. Langit maam tengah bersorak tengok kerajinan aku. rajin la sebab cuaca pagi ni adalah cuaca paling aku suka. lembab dan menyengarkan.

Masuk rumah, basuh pinggang. Kemudian, mak balik dari dating dengan ayah (Romantik couple sangat!) Macam biasa, kopi buatan emak adalah yang terbaik.

Minum kopi. dari satu cawan, naik ke dua cawan. sedar-sedar dah empat mug masuk dalam badan. Okey, lepas ni cover dengan satu jag air masak. wajib!

 Related image

Sebenarnya dari hari tu aku cari coklat cake yang menepati citarasa. Malangnya tak jumpa. Eh, ada sekali tu, dapat coklat cake percuma. Tapi sayangnya tak ada topping. Tapi serius, cake tu menepati citarasa aku. thanks mak cik yang murah hati.

Tapi tetap tak puas sebab tak ada topping. aku cari lagi dan sampai sekarang tak jumpa. Kenapa tak buat sendiri? Nanti buat banyak, termakan banyak pula. Dan pagi ni, aku harap dapa coklat cake.
Image result for butter cake
Dan... tup-tup mak ngah aku datang. bawa satu bag plastik berisi kek. Aku jadi macam (Mata penuh love) ... Tapi bukan kek coklat la. Kak butter. Rezeki tu, jangan ditolak. Sekarang dah dua potog masuk dalam perut. Dijangka lima lagi bakal diproses oleh usus.


Habis semua tu, layan lappy. And be happy ever after.

Hey! its me
ieya sya
Aku dan pagi

You Might Also Like

0 comments